avaleht - osalejale - mis on bracket? - registreerimine - võistlejad - tulemused - kontakt

Võistlusklassid & reeglid

Tehnilised reeglid: Kiirendusvõistluste tehnilised reeglid 2014


Võistlusklassid:

Bracket (Bracket klass tänavalegaalsetele audidele, ajalimiit on 13.500 sek. ja aeglasemad autod.)
Street-A (Indeksklass tänavalegaalsetele audidele mis ei sõida kiiremini, kui 13.500 sek.)
Street-B (Indeksklass tänavalegaalsetele audidele mis ei sõida kiiremini, kui 11.500 sek.)
Pro-Street (Autode indeksklass, ilma mootori piiranguta. Kiireim ajaindeks 10,000 sek.)
Outlaw („Backhalfitud“ kereautod ja toruraamil autod ilma mootori piiranguta. Kiirem ajaindeks 7,500 sek.)
Vaba (Indeksklass tänavalegaalsetele autodele mis ei sõida kiiremini, kui 12.000 sek. Sõidud toimuvad ainult ajasõitude ajal, paremusjärjestust välja ei selgitata.)


Klasside Bracket, Street-A, Street-B lisatingimused:

1. Autol peab olema kehtiv riiklik tehniline ülevaatus.
2. Auto välimus peab vastama riikliku tehnilise ülevaatuse nõuetele ja olema komplektne, lubatud on eemaldada parem esituli.
3. Klassis Bracket on keelatud kõik taimerid, mis mõjutavad gaasipedaali või käiguvahetust. Lubatud on nn. „throttle stop“ ja „delay box’i“ kasutamine.


Üldreeglid

  • Võistleja peab omama vastava kategooria kehtivat juhiluba, seda kontrollitakse lõppregistreerimise ja tehnilise kontrolli käigus.
  • Võistlejate koosolekust osavõtt on kohustuslik.
  • Iga autoga tohib osaleda vaid üks võistleja ja iga võistleja tohib osaleda vaid ühe autoga ja ühes klassis.
  • Võistlussõidu ajal ei tohi autos viibida kaasreisijaid. Auto aknad peavad olema suletud, juhil turvavöö kinnitatud ning peas peab olema kaitsekiiver. Ilma kaitsekiivrita starti ei lubata. Lubatud on kasutada vaid moto- või autokiivreid.
  • Võistlusala (kiirendus ja pidurdusrada) väliselt kehtib kiiruspiirang 50 km/h. Võistleja, kes seda silmnähtavalt ületab ja/või tekitab ohuolukordi, diskvalifitseeritakse ilma ette hoiatamata.

    Enne starti

  • Stardirivis oodates ole rahulik ja ära tee rumalusi (rehvide soojendamine, vajaduseta kiirendamine, jms.). Oota kohtuniku märguannet, et siseneda stardi-alasse!
  • Kui pre-starter tõstab käed horisontaalselt külgedele, võid teha burnouti ja sõita starterini. Seejärel jää rahulikult stardiluba ootama.
  • Kui starter tõstab käed pea kohal risti, siis on võistlus ajutiselt katkestatud. Sel juhul seiska mootor ja jää sõidukisse ootama edasisi korraldusi.

    Start

  • Kui starter näitab kätega foori poole, tohid sõita stardijoonele ja alustada STAGE'imisega.
  • Stardijoonele minnes esmalt jälgid PRE-STAGE-tulesid. Kui need on süttinud, siis sõida veel ca. 15 cm edasi, kuni süttib STAGE ja seejärel jää starti ootama. Peale seda, kui mõlemad sõidukid on stage'inud, antakse start lähisekundite jooksul.
  • Peale pre-stage'imist on kaasvõistleja suhtes viisakas ära oodata, kuni ka tema on pre-stage'inud ja alles siis lõplikult stageda. Kohene lõplik stage'imine on ebaviisakas ja amatöörlik ning seda peaks kindlasti vältima.
  • Stardis olles fikseeri kindlalt oma sõiduk paigale; kui enne starti vajud kasvõi kogemata üle stardijoone, siis see tähendab automaatselt punast tuld. Eliminatoris tähendab punane tuli automaatselt kaotust.
  • Kui sul tekkib kahtlus oma stardi korrektsuses või sa näed enda ja/või kaasvõistleja fooris punast tuld, siis alusta kindlasti sõitu ning sõida rada lõpuni läbi - aja saad sa kirja ka vaatamata punasele tulele.

    Sõit

  • Sõida kindlalt oma rajal, mitte kunagi ei tohi väljuda kogu distantsi vältel oma rajalt.
  • Kui auto muutub rajapeal liikumisvõimetuks, siis kutsu abi. Ära hakka ise autot suvalises suunas lükkama.

    Peale sõitu

  • Peale sõitu pidurda rahulikult hoog maha, ära tee peale finishit äkkpidurdust.
  • Tagasipöörde peab sooritama kõigepealt vasaku raja võistleja ning seejärel parema raja võistleja.
  • Tagasisõiduteel ära sõida kunagi kiireimini kui 50 km/h. Tagasisõiduteel kihutajaid ootab kohene võistluselt diskvalifitseerimine.
  • Tagasipöördel ja tagasisõidul kasuta kindlasti suunamärguannet andmaks aegsasti kaasvõistlejale oma kavatsetavatest manöövritest märku.